exam yang terok


peh! stress aku dibuatnya . . .
exam aku kali ni betol betol terok . . .
aku sendiri pon tak taw mane silap aku sampai result exam aku ni kali sangat terok . . .
pening aku pikirkan hal nihhh lah . . .
mana nak layan cikgu punya membebel , mane nak layan perasaan kecewa tuh . . .
aduhhh !
aku pun tak faham la ngan diri aku nih . . .
bila aku bagi tumpuan sama rata antara sume subjek , result sejarah aku hancus . . .
tapi bila aku bg tumpuan lebeh pd sejarah , result sejarah aku ok tp result subjek aku yg laen pulak hancusss . . .
peh ! kecewa nihhh !


ya Allah ! Kau berikan lah hamba-Mu ini kesabaran dalam menempuhi ujian dan dugaan yg Kau sediakan . . . Kau kuatkan lah iman hamba-Mu ini . . . Kau lapangkan lah hati dan fikiran ku dalam menimba ilmu ya Allah . . . Kau berikan lah hamba-Mu ini rezeki dan kejayaan . . . Aminnn . . .
mulai saat ni , mulai detik ni , mulai hari ni . . .aku nak cuba sedaya upaya aku dalam mencapai kejayaan dan menjejakkan kaki ke menara gading . . . sebab aku percaya , Allah sentiasa bersama aku dan Allah sentiasa membantu hambanya yg lemah . . .

p/s: utk kau yg bernama ckg . . . aku sangat berterima kasih sebab kau dah cuba sedaya upaya mendidik aku . . .

3 comments:

  1. jgn stres stres k . gagal sekali tak bermakna gagal selama lamanya . try ur best :)

    ReplyDelete
  2. thankxxx . . . aminnn . . . hope dpt buat yg terbaek utk exam yg akan dtg nih . . . =)

    ReplyDelete
  3. sbr k..stiap dgaan psti ade hikmah nye..
    believe in urself k!!

    ReplyDelete